fbpx

 Alegerea cuvintelor cheie pentru site-ul nostru!

In momentul cand dorim sa gasim o anumita informatie pe internet, accesam de cele mai multe ori Google, introducand anumite cuvinte pe care le consideram relevante pentru informatia pe care dorim sa o primim. Dupa o scurta analiza, motorul de cautare ne ofera o lista de website-uri care au fost optimizate pentru acele cuvinte. Practic, cuvintele cheie sunt calea prin care Google intelege ceea ce este prezentat intr-o anumita pagina, si poate returna ca si raspuns al unei cautari.

Pentru ca utilizatorul sa primeasca cel mai favorabil raspuns, pagina web trebuie sa fie optimizata folosindu-se expresii cheie relevante fiecarui domeniu in parte. Potrivirea perfecta, a cuvintelor cheie, cu cautarea lansata, reprezinta criteriul cel mai important cand vorbim despre relevanta, astfel ca putem identifica doua categorii de expresii cheie:

1. Short-tail keywords, sunt expresiile cheie, de obicei din doua sau maxim trei cuvinte, cu un volum de cautari ridicat, dar si cu o concurenta pe masura. Cu cat concurenta este mai mare cu atat bugetul si timpul pe care il investim vor creste. Exemplu de short-tail keywords : camasa barbateasca. Ideea este simpla, nu stim daca perosana care a lansat cautarea, doreste sa cumpere o camasa alba sau doreste o camasa mov.

Cuvintele de tipul Short Tail sunt de cele mai multe ori cele mai relevante pentru orice domeniu, deoarece ele definesc cel mai bine produsul pe care noi il promovam. Pana acum ceva timp Google nu tinea cont de modul in care sunt lansate cautarile, dare incepand cu  ultimele update-uri, motorul de cautare modifica algoritmul astfel incat sa inteleaga tot mai mult comportamentul utilizatorului, de aceea cuvintele de tipul Short Tail au inceput sa fie mai putin apreciate, tendinta urcand spe a doua categorie de keywords.

2. Long-tail keyowrds, sunt expresiile cheie formate din mai mult de trei cuvinte ce au un volum de cautari mic dar si o concurenta mica. Ca exemplu vom lua : camasa barbateasca alba 44. Avand in vedere ca expresia este mai exacta, intelegem faptul ca persoana respectiva , doreste sa gaseasca o camasa barbateasaca de culoare alba, avand marimea 44. Astfel ca, daca in site-ul nostrum avem un pordus ce contine aceste cuvinte cheie, avem mari sanse sa se realizeze o conversie ( o vanzare ).

Aceasta categorie de keywords este din ce in ce mai apreciata pentru faptul ca userii au inceput sa lanseze cautari mai ample pe internet. Cautarile ample au inceput sa prinda amploare deoarece produsele si informatiile prezente pe internet sunt din ce in ce mai diversificate, astfel ca si nevoia de a targeta cat mai exact a crescut. Analizati care sunt cele mai optime Long Tail Keywords pentru afacerea voastra, si profitati de aceasta tehnica inca de la inceput!

Sfatul nostru este ca in momentul cand realizati articole seo, sa folositi cat mai multe expresii keyword’s de tipul long-tail, deoarece acestea sunt mult mai relevante pentru cautarile pe care le lanseaza un potential client, iar in cazul in care dorim sa apelam si la o campanie Google Ads, costul reclamelor va fi mai mic folosind aceasta varianta.